Připravujeme

Slavnostní otevření železničního muzea Stará Turá

termín: sobota 30. září 2017

Mikulášská jízda CHŽK 2017

termín: neděle 3. prosince 2017

Razítka

Ediční činnost

Nebezpečí na železnici

Další otázka zní také jednoduše. Za jakých okolností může být vlak v ohrožení?

3

 

Jsou vlaky v nebezpečí?

Z obrázku je jasné, že vlaky jsou vzájemně ohroženy. Vlak uprostřed je ohrožen vlaku zadním i vlakem před ním. Co by se stalo, kdyby jeden vlak zastavil a ten druhý by si jej všiml na poslední chvíli? Zde je nutno přijmout základní dopravní opatření. Opatření ve formě vytvoření prostorových oddílů, které nám rozdělí trať na několik menších úseků.

Specifika:
- prostorový oddíl je ohraničen návěstidly
- v jednom prostorovém oddíle se smí nacházet pouze jeden vlak
- pokud se v oddíle nachází vlak, návěstidla ohraničující tento oddíl musí být v poloze ,,stůj"
- jízdu do následujícího oddílu smí návěstidlo povolit jen pokud se v něm nenacházejí žádná vozidla
- návěst povolující jízdu smí navěstit jen jedno návěstidlo ohraničující tento oddíl

Tyto požadavky jsou základním principem fungování zabezpečovacích zařízení.
4

Prostorové oddíly s návěstidly.

Založeno: 23. března 1998

IČ: 68245483

Počet členů: 44

Čestní členové: 5

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik

Místopředseda: Ludmila Petrželová

Jednatel: Marek Říha

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček

Účetní: František Mikeš

Správce IT: Antonín Horák

Webmaster: Radek Vitík, Jiří Petržela