Připravujeme

Mikulášská jízda do Oslavan 2020

termín: sobota 5. prosince 2020 ZRUŠENO

Přihlášení

Razítka

019.jpg

Ediční činnost

2015-04_Pohlednice_433.001.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Aktuality

 

Prodej pohlednic CHŽK v pokladnách ČD

Od prvního červnového dne roku 2020 platí komisionářská smlouva uzavřená mezi Chornickým železničním klubem, z. s., a Českými drahami, a. s. Na jejím základě je možné zakoupit ve vybraných osobních pokladnách ČD pohlednice vydané naším spolkem. Ve stanicích Blansko, Letovice a Skalice nad Svitavou mohou zájemci o tento druh propagačních předmětů obohatit svou sbírku pohlednicí příslušného nádraží. V osobní pokladně stanice Boskovice pak bude k dispozici celý sortiment pohlednic CHŽK. Ostatní propagační předměty bude nadále možné zakoupit na námi pořádaných nebo spolupořádaných akcích a prostřednictvím e-shopu na webu spolku. Vše potřebné naleznete v sekci EDIČNÍ ČINNOST.

 

 

Změna v plánu připravovaných akcí

Na základě rozhodnutí zástupců městyse Nedvědice ruší České dráhy jízdy zvláštních vlaků plánované v rámci festivalu Slavnosti Pernštejnského panství. Akce se měla uskutečnit v neděli 5. července 2020. Konání dalších letošních nostalgických akcí závisí na aktuálním vývoji situace v ČR a případných úpravách vládních opatření. O všech změnách vás budeme samozřejmě ihned informovat.

 

 

Výroba replik pro stanici Dubí

Fasádu budovy nádraží v Dubí na Teplicku zdobil od konce čtyřicátých let dvacátého století ručně vyřezávaný nákladní vláček. Ten svým provedením ukazoval, jak se těžké nákladní vlaky plné uhlí dostávaly přes hřeben Krušných hor do hutí v sousedním Sasku. Jednotlivé uhelné vlaky se v úvraťové stanici Dubí rozpojovaly, aby mohly zdolat prudké převýšení směrem k Moldavě, a nahoře na Novém Městě se pak opět spojovaly do jedné soupravy. Původní vláček byl v roce 2014 pro svůj chatrný stav snesen. Naši členové se ale rozhodli vyrobit jeho repliku a navrátit ji zpět. Na rozdíl od dřevěného originálu byl použit trvanlivější polystyren, který by měl lépe odolávat nepřízni drsného krušnohorského počasí. Co ale zůstalo věrné originálu, je použití korunkových uzávěrů láhví od piva představujících nárazníky. Současně s vláčkem se na fasádu výpravní budovy vrátila i tabule, informující o nadmořské výšce nádraží. Jde samozřejmě opět o repliku, kterou přesně podle zachovalého originálu, pocházejícího ještě z dob habsburské monarchie, taktéž vyrobili členové našeho spolku. Jak se obě repliky podařily, se můžete přesvědčit v galerii.

Číst dál...

Akce „Tričko Záchrana“

Náš spolek se zapojil do programu společnosti Locomotif, která se snaží pomoci subjektům působícím na poli železniční nostalgie a historie překonat současné nelehké období. Zrušení akcí pro veřejnost nás stejně jako ostatní odřízlo od veškerých příjmů, většina výdajů však zůstala, a to i přes přijatá úsporná opatření. Nyní může pomoci každý způsobem, kterým spojí příjemné s užitečným. Nákupem trička „Záchrana“ si udělá radost a zároveň podpoří naše snažení částkou sto korun. Tyto prostředky budou využity na záchranu již dohodnutých muzejních exponátů i úhradu nákladů na nájem a provoz depozitářů budoucího muzea.

Odkaz pro nákup pánského trička:
https://www.locomotif.cz/panske-tricko-zachrana-chornicky-zeleznicni-klub--z--s-/

Odkaz pro nákup dámského trička:
https://www.locomotif.cz/damske-tricko-zachrana-chornicky-zeleznicni-klub--z--s-/

 

 

Historická železnice v Pardubickém kraji

V závěru dubna 2020 vydalo nakladatelství Tváře ze Žďáru nad Sázavou novou knihu nazvanou Historická železnice v Pardubickém kraji. Publikace přibližuje čtenářům nejen nostalgii rakousko-uherské a československé prvorepublikové železnice, ale prostřednictvím originálních fotografií a zajímavých textů také ukazuje na mistrovství projektantů, techniků a dělníků, kteří železniční síť a její zázemí na území dnešního Pardubického kraje v druhé polovině 19. století a na počátku 20. století vybudovali a uvedli do provozu. Kniha je rozdělená do kapitol podle jednotlivých tratí postavených v době monarchie v letech 1845–1899. Poslední kapitola je věnovaná síti úzkokolejek Železničního pluku Pardubice a působení tohoto vojenského útvaru v období první Československé republiky. Publikace má formát B5 na šířku, 160 stran a její doporučená prodejní cena je 359,- Kč. Na jejím vzniku se podílelo i několik členů a spolupracovníků našeho spolku.

 

 

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 43
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Správce IT: Antonín Horák
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela